Ve státní svátek 1. května máme ZAVŘENO. Vaše objednávky začneme odesílat ve čtvrtek 2. května. Děkujeme za pochopení.

Rozcestník

Prázdný košík
 

Produkty v košíku

Navrhujeme obaly na míru: Jak využít víko krabice na maximum

Autorem je Míša dne 6. 6. 2023

Chystáte se na vlastní krabice s potiskem? Pokud vaše volba padla na poštovní krabice, nezapomeňte se zaměřit i na vnitřní stranu víka. Na příkladech vám dnes ukážeme, jak můžete jinak obyčejné  kartonové víko proměnit v mocný nástroj pro budování značky a potěšení zákazníků.

Poštovní krabice s potiskem ABRAKA
 

Čím můžete víko potisknout?

Od designu, který vyzývá ke sdílení na sítích až po příběh vaší značky – možností potisku je spousta. Jde jen o to, vybrat si tu správnou právě pro vás.

Vyzvěte zákazníky ke sdílení a recenzi

Ohlas na sociálních sítích může významně přispět k úspěchu vašeho internetového podnikání.

Proto je chytré povzbudit zákazníky ke sdílení svých zkušeností, jako to dělal Lillypost Box. Projekt, který dětem každý měsíc posílal knihy a podporoval je ve čtení. Stačí jeden pohled na Instagram Lillypost a hned je jasné, že to byla trefa do černého. Mají přes 2900 označení.

Nezapomeňte vytisknout na víko #hashtag a odkazy na své sociální sítě. Někdy pomůže i QR kód.

A poslední tip: buďte konkrétní. Raději se zeptejte “Jak vám nové náušnice sluší?” než obecně “Jak jste byli spokojeni?” V zákazníkovi zažehnete fantazii a dáte mu přesný návod, co má popsat.

Lilly Postbox krabice s potiskemInstagram Lilly postbox
Výrazný #hashtag a jednoduchý design zafungovaly. Vpravo screenshot z Instagramu projektu Lillypost Box.
 

Poděkujte za nákup

Malé gesto, velký dopad. Vyjádření vděčnosti zákazníkům je jednoduchý, ale účinný způsob, jak posílit pozitivní vztah a podpořit opakovaný nákup. Hezky to dělá kosmetická značka Venira, která posiluje pocit sounáležitosti i dovětkem “...společně jsme Venira”.

Ještě osobnější budete, když každému zákazníkovi na víko dopíšete jeho jméno při kompletaci zásilky. Ale pozor na čas. Až budete balit 150 zásilek denně, možná už ruční vzkazy nebudete stíhat.

Krabice s potiskem VeniraKrabice s potiskem Venira
Venira navazuje se zákazníkem osobní vztah i prostřednictvím oslovení “...tvoje Venira”.
 

Vyprávějte svůj příběh

Je váš příběh silný a jedinečný? Nenechávejte si ho pro sebe. Převyprávějte ho zákazníkům hned, jakmile krabici otevřenou.

Nebo představte své poslání a hodnoty, které stojí za vašimi výrobky. Takhle na to jde značka vlasové kosmetiky Mr. Smith, která na krabici představuje svou hlavní hodnotu – šetrnost k člověku, zvířatům i přírodě.

I tady hraje prim budování značky a posilování spojení mezi zákazníky a vaší značkou. 

Zásilka vlasové kosmetiky Mr. Smith
Vlasová kosmetika Mr. Smith je známá svou šetrností. Není proto divu, že právě o tom se dozvíte hned při otevření zásilky. Zdroj: Pinterest.
 

Popište, jak výrobek používat

Pokud prodáváte jeden typ produktu, můžete na víku rovnou říct, jak ho používat a pečovat o něj. A protože jeden obrázek vyjde na tisíc slov, inspirujte se u Noku Canvas – startupového projektu na samozavlažovací zelené stěny, která na krabici ukazuje svou hlavní výhodu – jednoduchou montáž.

Otevřená krabice s Noku CanvasZásilky Noku Canvas na skladě
Promyšlený design může vašim zákazníkům pomoci plně pochopit váš produkt a zacházet s ním tak, aby dlouho vydržel. Zdroj: Noku Canvas.
 

Podobně na to jde i česká značka Hug Me, která vyrábí kojicí podprsenky s membránou. Protože jsou její podprsenky citlivé na nešetrné praní, rovnou svým zákaznicím na víku říkají instrukce, jak podprsenky prát, aby sloužily co nejdéle.

Zásilka z e-shopu Hug meOtevřená krabice Hug me
Značka Hug me zvolila na víko nejen poděkování za nákup, ale hlavně jednoduchý popis, jak o výrobky pečovat.

A značka Betonovky.cz na víko lepí kartičku, kde zákazníkům radí, jak se o jejich betonové dekorace starat, aby vydržely co nejdéle. 

Někdy je klíčem k úspěchu jednoduchost. Vyhrazením vnitřní strany víka pouze pro logo vaší značky vytvoříte čistý a profesionální vzhled. Přesvědčte se sami krabicí od Underbelly, značky, která vyrábí menstruační kalhotky.

Krabice s vytištěným logem na vnitřní straněKrabice s potiskem Underbelly
Minimalistický design značce Underbelly sedí. 

Otevřená žlutá krabice z e-shopu Selfringed
Logo můžete umístit i netypicky. Překvapte zákazníky jako módní e-shop Selfringes. Zdroj: Pure Vanity.

Otevřená krabice s podprsenkou Third Love
Není vaše značka ještě tak známá? Doplňte logo svým claimem jako značka ThirdLove, a lépe utkvíte v paměti. Zdroj: Mint and Thrift.
 

Inspirujte citátem

Stačí jeden dobře zvolený citát, abyste v zákazníkovi odstartovali celý proud myšlenek a emocí. 

Citáty mají navíc potenciál ke sdílení na sociálních sítích. Lidé rádi zachycují okamžiky, které s nimi rezonují. Vyberte správně ten, který rezonuje s vaší značkou a radost je na světě.

Inspirovat se můžete u francouzské módní značky Sézane, která do krabic tiskne citáty významných Francouzů. Pro zákazníky z jiných zemí chytře dodává i anglický překlad. 

Zásilka s módou SezaneOtevřená krabice s potiskem Sezane
Svůj francouzský původ značka Sézane nezapře ani na krabicích. Zdroj: Mademois-elle.
 

Možnosti jsou omezené jen hranicemi vaší fantazie

Víko je cenný prostor, který se dá skvěle využít. Ukázali jsme vám hned několik způsobů, jak jeho prostřednictvím posílit svou značku a zlepšit zákaznickou zkušenost. Doufáme proto, že po dnešku tento prostor využijete na maximum.

Tip na závěr: Je pro vás potisk krabic zatím drahý? Všechny nápady můžete vyřešit i samolepkou, razítkem

Pusťte se odvážně do svých návrhů, a pokud máte už jasno, jakou cestu zvolíte, ozvěte se. Rádi vám vaši vysněnou krabici vyrobíme na zakázku.

Produkty zmíněné v článku